Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen (Chinees gezegde)

23 december 2013 - Antwerpen, België

Na ruim 10 jaar ervaring als receptioniste in zowel de hotellerie als de zakelijke dienstverlening begon ik te merken dat ik ´iets´ miste in mjin leven. Een nieuwe uitdaging? (Meer) intellectuele baggage? Zingeving? Het professioneel jasje wat ik mij mettertijd had aangemeten paste niet meer. Steeds vaker voelde ik me een kant op gaan die ik niet wilde. Mijn zoektocht was begonnen. Verschillende opleidingen probeerde ik uit, waarvan ik de meeste met succes afrondde. Toch ontbrak nog steeds dat ´iets´. En zo zocht ik verder.

Toen ik mij in september 2011 inschreef bij het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen te Schaarbeek, had ik echter nooit kunnen indenken dat dit 2,5 jaar later zou leiden tot een reis naar Afrika.

Afrika?

Ja. Om precies te zijn: Ghana. Om nóg preciezer te zijn: Bolgatanga, Upper East Region. En om even helemaal in te zoomen: in dit droge, hete, noordelijke deel van dit West-Afrikaanse land zal ik gedurende 2 maanden stage lopen, als ´peer educator sexual&reproductive health&rights´ bij de Youth Harvest Foundation Ghana. Waar ben ik aan begonnen?

Maar daarover later meer... we zijn immers één dag voor kerstmis. Het is nu tijd om te genieten van alle feestelijkheden!

1. Linja:
    24 december 2013
    Hey meis!

Echt super leuk een spannend zeg!!

x Lin
  2. Yvonne:
    3 maart 2014
    En genieten dat deden wij. Deze reactie nog, want ik ben alles aan het teruglezen. Hoe het kan dat ik dit in je reislogger gemist heb snap ik niet,helaas. Het zal de drukte van de kerstmaand geweest zijn.
    XXX Mammie.